Australian Silky Terrier Forum Danmark

For all Silky friends

HomeHome  CalendarCalendar  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log inLog in  

Share | 

Hvor tidligt / How early

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Anne R

Antal indlæg: 77
Geografisk sted: Denmark

PostSubject: Hvor tidligt / How early   Tue May 12, 2009 8:50 pm

I hvor lang tid før du skal til en udstilling, gør du hunden klar ? Jeg tænker på, at klippe/trimme hvad der er nødvendigt og den sidste vask før udstillingen.

Da jeg udstillede Enzo, startede jeg små 14 dage før med at få ham børstet ordentlig igennem (han har meget tyk pels). En uge før klippede/trimmede jeg øre, fødder, hale og snude. Tjekkede om længden på pelsen var OK.
Dagen før udstillingen kom han i bad, blev føntørret og børstet godt igennem så der var absolut ingen filter. Når vi så kom til udstillingen, så var der alligevel ca. 1 times arbejde med at børste hans pels, men så var han også klar.
Med Riiini og Dian går det lidt hurtigere - de har ikke så tyk en pels som Enzo, så de kræver ikke helt så meget forarbejde.
Med dem kan jeg starte en uges tid før med at klippe/trimme øre, hale, poter og snude. Har det været en meget hektisk uge pga. andre ting, kan det dog også lade sig gøre 1-2 dage før udstillingen. Jeg foretrækker dog at være i god tid.
De kommer også i bad dagen før udstillingen, bliver føntørret og shinet så de er klar. På selve udstillingsdagen skal de bare børstes igennem en gang til og så er de klar.

Fortæl fortæl - I behøver dog ikke at fortælle alle jeres hemmelige tricks Wink

How long before you are going to a show, do you begin to get the Silky ready? I tmean cutting / trimming what is necessary and the last wash before the exhibition.

When I showed Enzo I started almost 14 days before to get him brushed properly (he has very thick coat and a lot of it). A week before I cut / trimmed his ears, feet, tail and snout. Checked whether the length of the coat was OK.
The day before the show, he was having a bath, I dryed his coat with a hairdryer and brushed so there was absolutely no filter. When we came to the show there were still around 1 hour's work with the brush but then he was ready.
With Riiini and Dian it goes a little faster - they don't have the same thick coat as Enzo, so they do not require quite so much processing.
With them I can start a week before cutting/trimming the ears, tails, paws and snout. Has it been a very hectic weeks due to other things, it can also be done 1-2 days before the show. I prefer being in good time.
They also have a bath the day before the show, blowdryed, brushed and then they are ready. On the show-day they just need to be brushed over again and they are ready.

Tell tell - Even though you don't need to reveal all your secret tricks
Wink

flower
Back to top Go down
View user profile http://www.rasholm.dk

Hvor tidligt / How early

View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Similar topics

-
» Hvor svært kan det være...
» Hvor finder jeg Duel Arena Svendborg?
» Pullips (og andre dukker fra JUN Planning) i Danmark
» Flere pets; men er de nu også rigtige bjd?
» + Angelic Arrival + [Pullip/Dal/Byul]